Interpretacje do przepisu
art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
9/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
1
2016.01.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-1154/15-2/BC
∟Czy wydatki konsumpcyjne, związane z organizacją spotkań biznesowych z kontrahentami w wysokości do 200 zł na osobę (uczestnika spotkania), Spółka ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
2015.11.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-996/15-2/BC
∟Czy wydatki na artykuły spożywcze i usługi gastronomiczne oraz cateringowe nabywane przez Spółkę dla uczestników spotkań promocyjnych mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodu na podstawie art. 15 ust. 1 u.p.d.o.p.?
2015.10.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB6/4510-250/15-2/AK
∟Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków na darowizny pieniężne i rzeczowe, wydatków gastronomicznych na spotkaniach promocyjnych oraz edukacyjnych, wydatków na upominki i materiały reklamowe, a także wydatków na sponsorowanie konferencji, które to wydatki są ponoszone w związku ze świadczeniem usług.
2015.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-666/15-2/JC
∟Jeśli celem działań jest poprawa wizerunku Wnioskodawcy, to w powyższym zakresie zastosowanie znajdzie norma z art. 16 ust. 1 pkt 28 updop i tym samym wydatki te nie mogą zostać uznane za podatkowe koszty uzyskania przychodów. Przedmiotowe wydatki spełniają przesłankę kosztów reprezentacji, bowiem służą budowaniu relacji Wnioskodawcy z wybranymi klientami, czy wywołaniu jak najlepszego wrażenia.
2015.08.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-466/15-2/JC
∟Czy Spółka ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki wymienione w punktach 1-7?
2015.07.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-416/15-2/JC
∟Czy słuszne jest zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w art. 15 ust. 1 ustawy o podatku od osób prawnych:
1) wydatków poniesionych na catering (żywność, napoje, wodę) w związku z koniecznością organizacji planu zdjęciowego (najczęściej mających miejsce poza siedzibą Spółki) oraz wydatków związanych z zakupem lub budową dekoracji planu zdjęciowego?
2) wydatków poniesionych w związku z koniecznością zapraszania kontrahentów Spółki oraz kontrahentów klientów Spółki na spotkania biznesowe, kolacje, śniadania prasowe, które - w ocenie Spółki - nie stanowią kosztów reprezentacji, o których mowa w art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a mających miejsce:
a) w siedzibie/biurze Spółki,
b) poza siedzibą/w biurze Spółki (np. w restauracji, w siedzibie innej firmy, w wynajętym pomieszczeniu),
c) w innym mieście, niż mieści się siedziba Spółki?
3) wydatków związanych z zakupem ubrań, obuwia oraz zakupu dodatków do ubrań - dla modeli i aktorów (w przypadku sesji zdjęciowych, reklam, filmów) oraz prezenterów telewizyjnych (realizacja dla X. relacji na żywo oraz materiałów reporterskich), jeżeli w Spółce obowiązuje regulamin przydzielania strojów służbowych i ich ewidencji, który precyzyjnie określa warunki używania takich ubrań?
2014.05.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-1195/12/14-5/S/KS
∟Czy Spółka jest uprawniona do zaliczania do kosztów podatkowych wydatki ponoszone na zakup standardowych przekąsek, posiłków, napojów, serwowanych zwyczajowo w trakcie spotkań biznesowych niezależnie od miejsca, w którym się one odbywają, tj. zarówno poza siedzibą Spółki (np. w lokalu gastronomicznym) albo w jej siedzibie?
2014.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-1126/12/14-7/S/KS
∟1. Czy wydatki Spółki na posiłki w jej siedzibie podczas spotkań biznesowych z kontrahentami w przedstawionym przez Spółkę stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów?
2. Czy wydatki Spółki na posiłki poza siedzibą Spółki (w restauracjach, wynajętych salach itp.) podczas spotkań biznesowych z kontrahentami w przedstawionym przez Spółkę stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów?
3. Czy wydatki Spółki na posiłki podczas konferencji z udziałem kontrahentów w przedstawionym przez Spółkę stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów?
2014.02.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-935/13-2/MK
∟Czy opisane zwyczajowe wydatki ponoszone na spotkania z kontrahentami w lokalu prowadzonym przez podmiot trzeci (np. restauracja) stanowią koszt uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o pdop?
1
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.